20. Kongres Narodowy Partii Komunistycznej Chin wyraźnie proponuje „promowanie cyfryzacji edukacji, budowanie społeczeństwa uczenia się i głównego kraju uczenia się na całe życie”.Sekretarz generalny Najwyższego Przywództwa podkreślił podczas piątego zbiorowego badania Biura Politycznego Komitetu Centralnego Partii Komunistycznej Chin.
W styczniu 2024 r. Światowa konferencja edukacji cyfrowej, która odbyła się w Szanghaju oparta na temat „Edukacji cyfrowej: zastosowanie, udostępnianie, innowacje” i omówiła tematy umiejętności cyfrowej i zwycięstwa, cyfryzacji i uczenia się, ocena edukacji cyfrowej, oceny edukacji cyfrowej, oceny edukacji cyfrowej, oceny edukacji cyfrowej i inne problemy.Wraz z rozwojem technologii informacyjnych, takich jak sztuczna inteligencja, meta -niverse, cyfrowe bliźniaki, duże zbiory danych, blockchain i inne technologie informacyjne, cyfrowe wzmocnienie edukacji ideologicznej i politycznej na uniwersytetach stało się ogólnym trendem i reformą.Dlatego inicjacja cyfrowa zapewnia motywację i możliwości rozwoju edukacji ideologicznej i politycznej na uczelniach wyższych oraz aktywnie badaj praktyczną ścieżkę cyfrowej pozycji edukacji ideologicznej i politycznej na uniwersytetach. edukacji ideologicznej i politycznej na uczelniach.
Odkryj konotację edukacji cyfrowej, multi -perspektywiczna podkreśla nową koncepcję edukacji ideologicznej i politycznej
Zgodnie z cyfrowym wzmocnieniem, edukacja ideologiczna i polityczna uczelni i uniwersytetów musi dokładnie zrozumieć prawidłowy kierunek polityczny, wdrażać podstawowe zadania ludzi, wzmacniać wartość przywództwa, podkreślić koncepcję edukacji ludzi i skutecznie zwiększyć skuteczność edukacji.
Pierwszym z nich jest przestrzeganie edukacyjnej koncepcji ludzi zorientowanych na ludzi i Lide Shushu oraz pogłębianie esencji edukacji edukacji ideologicznej i politycznej ludzi.Obecnie grupa studentów „Post -00” jest „Aborygenami” w erze cyfrowej. Współczesnych studentów, postępuj zgodnie z prawami dyscyplin edukacji ideologicznej i politycznej i w pełni wykorzystaj pomoc w technologii cyfryzacji, przeanalizuj tendencję charakteru studentów, zainteresowanie przedmiotem, osiągnięcia akademickie i orientację wartości, nakreśl „precyzyjne portrety” studentów studentów , Sformułuj spersonalizowane rozwiązania uczenia się, popraw ukierunkowana i precyzyjna edukacja ideologiczna i polityczna na uczelniach wyższych.
Drugim jest prawidłowe spojrzenie na związek między logiką techniczną a przywództwem wartości oraz przestrzeganie integracji racjonalności narzędzi i racjonalności.Zgodnie z cyfrowym wzmocnieniem, edukacja ideologiczna i polityczna szkół wyższych i uniwersytetów musi przestrzegać prawidłowego kierunku politycznego, przestrzegać pozycji marksizmu w dziedzinie ideologicznej i nieustannie konsolidują przywództwo polityczne chińskiej partii komunistycznej, socjalizm z chińskimi cechami cech i doskonała tradycyjna chińska kultura.Promuj integrację i innowacje technologii cyfrowej, zapewniają wsparcie techniczne dla poprawy skuteczności edukacji ideologicznej i politycznej na uczelniach i uniwersytetach dzięki technologii cyfrowej oraz zwiększają temperaturę i grubość edukacji ideologicznej i politycznej.
Trzecim jest ciężka praca, aby przełamać bariery „informacyjnych domów kokonowych” i „wysp informacyjnych” oraz poprawę umiejętności cyfrowych i zdolności nauczycieli i uczniów.Poprzez specjalne szkolenie, wykłady, dyskusje wymiany itp. Ulepsz cyfrowe myślenie nauczycieli i cyfrową umiejętność techniczną oraz poprawić informację nauczycieli i zdolności analityczne, umiejętności wykorzystania narzędzi technicznych oraz możliwości wykorzystania zasobów cyfrowych.Ponadto nauczyciele kursów ideologicznych i politycznych na uczelniach uniwersyteckich kultywowali świadomość cyfrową i informację o wspólnej pomocy, interakcji, edukacji specjalnej i zakładaniu etyki technologii cyfrowej, zapobiegania cyfrowym technologii, zapobiegania cyfrowym technologii cyfrowej. Problemy związane z prywatnością technologii i zwiększają zdolność badań informacyjnych, zdolność do wykorzystania technologii cyfrowej i zdolność do uczenia się cyfrowego studentów.
Cyfrowa funkcja edukacji cyfrowej, badaj nowy paradygmat edukacji ideologicznej i politycznej w wielu wymiarach
Ideologiczna i polityczna lekcja teoretyczna szkół wyższych i uniwersytetów jest ważnym przewoźnikiem do wdrażania podstawowych zadań Lide Shushu, a także główną pozycją dla szkół wyższych i uniwersytetów do wykonywania edukacji ideologicznej i politycznej.Obecnie ideologiczna i polityczna teoria szkół wyższych i uniwersytetów obejmuje „podstawowe zasady marksizmu”, „Wprowadzenie do myśli Mao Zedong i socjalistyczny system teoretyczny z chińskimi cechami”, „Zarys współczesnej historii w Chinach”, „Kultywacja ideologiczna i moralna i praworządność ”,„ Nowa era socjalizmu najwyższych przywódców z chińskimi cechami we wstępie „” i innych kursach.Kursy teorii ideologicznej i politycznej i politycznej, których cyfrowa inicjacja i uniwersytetów powinny koncentrować się na wymiarach zasobów dydaktycznych, metod nauczania i ocen nauczania oraz stale dotknąć funkcji edukacji cyfrowej.
Pierwszym z nich jest pełne wykopanie funkcji edukacji cyfrowej i dzielenia się funkcjami w wymiarze zasobów dydaktycznych.Nauczyciele kursów ideologicznych i politycznych na uczelniach i uniwersytetach powinni w pełni wykorzystać zasoby cyfrowe i wybrać odpowiednie zasoby dydaktyczne do integracji, przetwarzania i opracowywania treści programowych oraz tworzenia cyfrowych bibliotek zasobów dydaktyczny Nauczanie treści ideologicznych i politycznych lekcji bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych i bardziej żywych. Bogaty.Jednocześnie, zgodnie z ich własnymi zainteresowaniami i potrzebami, studenci w pełni wykorzystują zasoby cyfrowe, takie jak słynne kursy nauczycieli, kursy butikowe, klasy ideologiczne i polityczne oraz słynne studia nauczycieli na krajowej platformie edukacyjnej szkolnictwa wyższego Według platformy edukacyjnej szkolnictwa wyższego ich własne zainteresowania i potrzeby zaspokojenia różnorodnych potrzeb edukacyjnych.Zgodnie z cyfrowym wzmocnieniem inicjacji ideologiczne i polityczne kursy szkół wyższych i uniwersytetów muszą pełne wykorzystanie wysokiej wydajności, wysokiej jakości i bogatych zasobów platformowych, zasobów programowych, zasobów dydaktycznych i budowania środowiska uczenia się, które może uczyć się od czasu Do czasu mogę uczyć się wszędzie i nauczyć się wszystkich ”.
Drugim jest użycie metod nauczania innowacji w zakresie edukacji cyfrowej w wymiarze metod nauczania.Za pomocą konferencji Tencent, klasę deszczową, uczenie się i łatwe zajęcia, takie jak konferencja Tencent, Rain Classroom, Learning i Easy Class, lekcje ideologiczne i polityczne uniwersyteckie przeprowadziły natychmiastową interakcję, komunikację ideologiczną i wymianę emocjonalną z studentami w klasie, Zwiększenie poczucia uczestnictwa w klasie, mobilizowanie inicjatywy uczniów, aby uczyć się i entuzjazmu; Zainteresowanie uczniów rozumieją system wiedzy i logikę wiedzy; Inne modele w myśleniu, w -głębokim zrozumieniu treści dydaktycznych; entuzjazm.Ponadto uniwersytety i nauczyciele budują zróżnicowane, trzy -wymiarowe i wirtualne scenariusze za pośrednictwem cyfrowego bliźniaka, Yuan Universe, VR, AR, MR i innych technologii cyfrowych, budują historyczne interakcje z czasem, promują studentów do przeprowadzania wciągania, wrażenia, Popraw powinowactwo i infekcję siły i infekcji ideologicznych i politycznych.
Po trzecie, pod względem wymiarów oceny nauczania, użyj funkcji aplikacji cyfrowych, aby poprawić skuteczność oceny.高校 思政课 教师 借助 数字 技术 , 对 学生 进行 全 过程 、 全方位 、 全面 评价 , 促进 评价 的 多样化 、 动态化 , 并 数据 采集 与 分析 及时 了解 学生 的 学习 兴趣 、 、 学习 行为 、 学习 成绩 、 、 并 并 数据 采集 分析 , 及时 了解 学生 的 学习 兴趣 、 学习 行为 行为 、 学习 成绩 、 Zdolność uczenia się i inne sytuacje poprawiają skuteczność oceny nauczania.Jednocześnie nauczyciele kursów ideologicznych i politycznych na uczelniach i uniwersytetach powinni rozumieć problemy istniejące w procesie nauczania w sposób terminowy w połączeniu z informacjami zwrotnymi platformy lub systemu nauczania, zoptymalizować strategię nauczania i poprawić jakość jakości nauczanie;
Poszerz dziedzinę edukacji cyfrowej, zbuduj nowy stan edukacji ideologicznej i politycznej w wielu kanałach
Treść edukacji ideologicznej i politycznej na uczelniach i uniwersytetach jest bogata w treść i różnorodną w formie, w tym głównie przywództwo ideologiczne, edukację polityczną, edukację moralną, edukację psychiczną i edukację praktyczną.Zgodnie z cyfrowym wzmocnieniem pozycja ideologiczna i polityczna uczelni i uniwersytetów musi w pełni wykorzystać technologię cyfrową, eksplorować wielokanałowy i budować nowy stan ideologicznych, politycznych i edukacyjnych ludzi w inteligentnych uczelniach i uniwersytetach.
Pierwszy opiera się na wiedzy o teorii ideologicznej i politycznej i zwracają uwagę na skuteczność edukacji praktycznej.Zgodnie z cyfrowym wzmocnieniem edukacja ideologiczna i polityczna uczelni i uniwersytetów łączy wiedzę teoretyczną z praktyką za pomocą różnych metod osiągnięcia jedności wiedzy i wartości.Poprzez wskazówki nauczycieli i zachęcanie studentów do uczestnictwa w wyświetlaczy ideologicznej i polityki studentów studentów, korzystanie z technologii multimedialnych, technologii informatycznych, technologii cyfrowej do tworzenia „lekcji chodzenia ideologicznego i politycznego” lub „kursów ideologicznych i politycznych na miejscu” , które pomogą studentom w praktyce w praktyce doświadczyć ogólnej wiedzy, głęboko zrozumienie i zrozumieją chwalebną podróż partii, historyczne aluzje, czyny postaci, wielkie osiągnięcia itp., Oraz promować połączenie klas ideologicznych i politycznych oraz klas społecznych.Ponadto nauczyciele poprowadzili studentów do uczestnictwa w „Micro -Party Lesson”, „Micro -Video” i „Micro -film” konkursów Ministerstwa Edukacji oraz na poziomie prowincji „Micro -Party Lekcja”, „Micro – – Film „Na podstawie badania i wdrażania 20. duchu partii. Integracja będzie powiązana w celu skutecznego zwiększenia skuteczności edukacji ideologicznej i politycznej na uczelniach wyższych i uniwersytetach.
Drugim jest w pełni wykorzystanie sieci edukacji ideologicznej i politycznej w celu wzmocnienia funkcji edukacji online.Opierając się na łatwej platformie szkoły, zintegruj funkcje klasy YI i doskonałej klasy, studium historii, inteligentnego kampusu, interaktywnej społeczności i innych funkcji, aby zrealizować usługę informatyki edukacyjnej. Zrozumienie dynamiki ideologicznej studentów i zrozumienie inicjatywy opinii publicznej w celu dokładnego wykształcenia i wskazówek, zoptymalizuj cyfrowe funkcje zarządzania ideologicznego i politycznego na uniwersytetach oraz podkreśl edukację i zarządzanie mądrością ideologiczną i polityczną.Poprzez platformy takie jak „uczenie się silnych narodów”, college ideologiczna i polityczna sieć pracy, „Zielona gruszka” i inne platformy, wzmacniają badanie polityki ideologicznej, złote zdania, aktualne recenzje polityczne, postacie z historii partii itp. I stale ulepszają polityczne Umiejętność czytania i istotna świadomość, zwiększenie Internetu umysłu i świadomej edukacji są ukierunkowane i atrakcyjne.
Trzeci jest rozszerzenie cyfrowych przewoźników edukacji ideologicznej i politycznej oraz promowanie rozwoju studentów.Z kulturą kampusu jako przewoźnika, główna cyfrowa macierz reklamowa jest tworzona przez szkolną oficjalną mikro -Micro, z konto publicznym WeChat, numer wideo, vibrato, szybkie ręce, Xiaohongshu itp. Modele Times, modelowa praca itp. , rozpowszechniaj pozytywną energię, wzmocnij ideologiczne przywództwo studentów w subtelny sposób i kultywuj koncepcję prawidłowej wartości.Biorąc gry cyfrowe jako przewoźnik, badanie metod uczenia się łączenia wiedzy teoretycznej i zabawy, poprowadź studentów, aby doświadczyć wspaniałej podróży partii i ducha wspaniałego budowania imprez w zabawnej grze, świadomie promuj doskonałą tradycyjną kulturę Chin, odziedzicz czerwone geny, wzmacniają istotę ideały i przekonaniaBiorąc historię kampusu jako przewoźnik, poprzez formę mikro -wideo, H5, vlog itp., Wyjaśnij proces walki, eksploruj podróż ścigania światła, przekazuj historię obfitości serca, poprawić zdolność do edukacji cyfrowej college’u Studenci i promują rozwój wysokiej jakości edukacji ideologicznej i politycznej na uczelniach i uniwersytetach.
Tekst 丨 Yu Junqu Linhua
(Autor Yu Junqu jest badaczem z Marksist College of Foshan University of Science and Technology, liderem marksistowskiej dyscypliny teoretycznej, zastępcy dyrektora dyrektora Ideologicznego i Politycznego Centrum Politycznego Uniwersytetu Guangdong;
Uwaga: Ten artykuł jest wynikiem badań National Social Science Foundation of Social Science and Technology College of Social Sciences University w 2021 r.
Raport/informacja zwrotna