Źródło: Lian Shang.com

Produkować/Lianlian.com

Pismo/Li se

Buty Martin, które konsumenci nazywają „pięknymi torturami”, mogą być sprzedawane przez spółkę macierzystą.

W mediach społecznościowych Xiahongshu wielu użytkowników podzieliło się swoim „Festiwalem krwi”, nosząc Dr. Martensa. Klienci porzucili „Tame Dr. Martensa” i ogłosili swoje rekolekcje.

Co ważniejsze, akcjonariusze dr Martensa muszą również „wycofać się”.

01

Antakator butów Martin zostanie sprzedany?

Kilka dni temu marka British Shoes dr Martens poinformowała, że ​​zostanie sprzedana.

Według Fashion Business, akcjonariuszy i spółki inwestycyjnej Dr Martensa Marathon Partners Equity Management wysłał list do zarządu dr Martensa, aby konsultant natychmiast rozpoczął strategiczny przegląd w celu przygotowania do sprzedaży.

Akcjonariusz powiedział, że zezwolenie dr Martensowi utrzymanie aukcji nie jest już zgodne z najlepszym interesem akcjonariuszy i został nabyty przez duże grupy odzieżowe w celu integracji i integracji lub jest najlepszym wyborem do maksymalizacji wartości kapitału własnego.Doniesiono, że Marathon Partners Equity Management jest właścicielem ponad 5 milionów akcji zwykłych spółki i obecnie nie jest notowany przez dziesięciu najlepszych akcjonariuszy z największymi akcjonariuszami.

Powodem, dla którego grupa akcjonariuszy jest cierpliwie zagubiona, jest wyniki dr Martensa i cena akcji spowolnienia.

Według najnowszego raportu finansowego dr Martensa sprzedaż marki spadła o 21 %do 267 milionów funtów w trzecim kwartale roku podatkowego w roku podatkowym w 2024 r.W pierwszych trzech czwartach roku obrotowego w roku podatkowym przychody spadły o 12%.

Pod względem perspektywy regionalnej przychody z rynku afrykańskiego spadły o 2%w pierwszych trzech kwartałach, przychody z rynku amerykańskiego spadły o 24%, a przychody z rynku w Azji spadły o 9%.Oczekuje się, że dr Martens spadnie o prawie 10%w roku podatkowym.

Jednocześnie wartość rynkowa dr Martensa również się kurczy, co może również sprawić, że inwestorzy nie mogli usiąść.

Od momentu aukcji na giełdzie w Londynie w 2021 r. Cena akcji Dr. Martensa spadła poniżej 0,74 £ 4,25 w pierwszym dniu swojej oferty i nadal pozostaje około 1 GBP w ubiegłym roku, z wyższą wartością rynkową 83 %.

Powód, dla którego zachęcanie do sprzedaży jest również bardzo proste i niegrzeczne -tym razem możesz sprzedać dobrą cenę,„Chociaż dr Martens ma wartość rynkową zaledwie 1,1 miliarda dolarów, jego potężna marka może przyciągnąć potencjalnych nabywców. Mogą być gotowi wydać co najmniej 2 miliardy dolarów na przejęcie dr Martensa”.

W rzeczywistości nie po raz pierwszy dr Martens doznał kryzysu.

W 2003 r. Dr Martens był na skraju bankructwa.

W 2014 r. 3,80 mln euro nabyło dr Martensa od rodziny Griggs.

Według raportu finansowego w tym czasie, w roku 31 marca 2020 r., Sprzedaż dr Martensa wzrosła o 48%do 672,2 miliona funtów, a zysk operacyjny wzrósł o 110%do 142,5 miliona funtów. wzrosło o 51%do 301,6 miliona funtów, a sprzedaż działalności hurtowej wzrosła o 45%do 370,6 miliona funtów.

W 2021 r. W tym czasie wyceniono go na londyńskiej giełdzie.

Jednak trzy lata po notowaniu dr Martens poinformował, że zostanie sprzedany.

02

Na chińskim rynku jest tylko 9 sklepów

Chociaż działalność produkcyjna została przeniesiona na rynek chiński w 2003 r., Dr Martens oficjalnie wszedł na rynek chiński w 2012 r.

W tym czasie, oprócz kanałów offline, dr Martens wylądował również na kanałach internetowych, takich jak Tmall, JD.com, WeChat Mini Program.Zwłaszcza w przypadku celebrytów i blogerów rywalizujących o stopy, dr Martens stopniowo otworzył swoją popularność.

W roku podatkowym 2020 przychody dr Martensa na rynku chińskim wzrosły o 46%rok -3.

Jednak w pierwszej połowie roku obrotowego w 2023 r. Dochód dr Martensa z chińskiego rynku stanowiła zaledwie 1%na rynku globalnym.W pierwszym kwartale roku podatkowego w roku podatkowym dochód epidemii został bezpośrednio wyświetlany jako 0.

W obliczu niezadowalających wyników dr Martens postanowił odzyskać prawa operacyjne na rynku chińskim i przekształcił sklep w bezpośredni biznes.

Dr Martens zauważył w pierwszej połowie roku obrotowego w pierwszej połowie 2023 r., Że umowa dystrybucji współpracy chińskiego rynku wygasnie w pierwszej połowie 2023 r. W tym czasie nie redukując kluczowych miast bezpośredniej działalności.

Według raportów finansowych na dzień 31 marca 2023 r. Dr Martens otworzył w Chinach w sumie 55 sklepów, co stanowi spadek o 32 w porównaniu z rokiem podatkowym 2022.

Począwszy od drugiej połowy 2023 r. Dr Martens miał dużą wycofanie sklepów na rynku chińskim.

Na razie oficjalna strona internetowa dr Martensa pokazuje, że na chińskim rynku jest 9 sklepów, wszystkie w Szanghaju, które są domem towarowym w Shanghai Jiuguang, sklepy w Shanghai Qingpu, sklep giełdowy Pudong Century, Shanghai TX Huaihai Store, Shanghai Vientiane City Store , Shanghai Hua Trade Plaza, Shanghai Xujiahui Center Store, Shanghai Yangpu Fashion Center Store i Shanghai Global Port Store.

Oznacza to również, że konsumentom trudno jest kupić dr Martensowi, co również przynosi możliwości „konkurentom” dr Martensa.

Biorąc na przykład flagowy flagowy tmall, liczba fanów oficjalnego flagowego sklepu dr Martensa Tmall wynosi 1,86 miliona, podczas gdy liczba fanów wielbłądów ma 6,78 miliona, a fani Timberland osiągnęli również 3,05 miliona, co jest znacznie wyższe niż Dr Martens.

Nie można powiedzieć, że dr Martens nie ma żadnego wpływu, ale wpływ jest rzeczywiście coraz bardziej ograniczony.

03

Dr Martens „Self -rescue”

Oprócz „zmian” na chińskim rynku dr Martens uruchomił także serię samowystarczalnych środków.

Dr Martens po raz pierwszy wyznaczył Gilesa Wilsona na zastąpienie Jona Mortimore’a jako dyrektora finansowego w celu poprawy wyników finansowych kanału marki i kanału detalicznego.

W listopadzie ubiegłego roku dr Martens wyznaczył LJe Nwokorie, dyrektora Apple, jako pierwszy CBO.

Aby ukończyć cel 2 miliardów, dr Martens planuje zwiększyć swoje kanały marketingowe i e -commerce na rynku amerykańskim.

W tym samym czasie dr Martens uruchomił usługę „ponowne odzież”, gdy konsumpcja spowalnia, a popyt na towary z drugiej ręki zostało poprawione, aby zastąpić stare buty, aby zachęcić do odkupu.

Strategie te nie są trudne do zrozumienia.Pytanie brzmi, ile podwójnych botów Martin potrzebują konsumenci?

Według Ladymax cytowanych analityków, pragnienie amerykańskich konsumentów do nowych ubrań zostało znacznie zmniejszone w kontekście rosnącej presji finansowej, a Martin Bots ze średnią ceną do 100 do 200 USD może już nie być konkurencyjna.