Ten artykuł został pierwotnie napisany wczoraj, ale wczoraj obejrzałem Wandering Earth 2, a 3 -hour Movie można pozostać tylko dzisiaj.

Oczywiście dzisiejszy temat nie jest zabawny.

Kiedy po raz pierwszy usłyszeliśmy „What Is Ćwiczenie”, pierwsza reakcja brzmiała: to jest naprawdę proste.

Landing Apple to sport;

Od tyłu miałem kolegę z klasy, a on zdecydowanie ćwiczył;

Widząc piękny kwiat, był to wynik ruchu (foton wpadł w oczy);

Szepczący dźwięk, który usłyszałem, jest również rodzajem ruchu (fale dźwiękowe są przekazywane do uszu przez powietrze) …

Ćwiczenia są wszędzie, istotą czasu jest ruch materiału.

Ale jest to taka pozornie nijakowa rzecz, ale jest pełna fizyki.

Jeśli nie ma ćwiczeń, świat będzie martwą ciszą.

Zasadniczo ćwiczenie jest proste, to znaczy materiał porusza się z punktu A do punktu B, lub punkt C do punktu D. Działanie całego wszechświata jest zbudowane na tak prostym ruchu.

Ale dlaczego ćwiczenie fizyki są tak skomplikowane?

W rzeczywistości istota wszechświata nie jest skomplikowana, ale skomplikowane jest przekształcenie ich w rzeczy, które są korzystne dla ludzi i to, co ludzie rozumieją, podobnie jak esencja komputera to 0 i 1. Zostanie również przekonwertowane na 0 i 1, ale nie możemy bezpośrednio wprowadzić 0 i 1, aby działać.

Ponieważ ćwiczenie jest tak oczywiste i nigdzie, dlaczego obiekt ćwiczy?

Kiedy pomyślisz o tym uważnie, przekonasz się, że nie jest to tak proste i uznane za coś oczywistego.

Żelazna kula spada szybciej niż pióra z powodu cięższej żelaznej kulki?

Balon leci, a Apple upada, ponieważ Apple jest cięższe?

Jeśli popchniesz biurko, idź do przodu, a biurko jest zatrzymane.

Te wspólne zjawiska, kiedy jesteśmy gotowi starannie odpowiedzieć, okazuje się, że nie jest to tak proste, jak sobie wyobrażono.

Myślenie nie jest patentem współczesnych ludzi.

Wracając do powyższych przykładów, gdy pchasz biurko, biurko jest poruszone.

Ale kiedy Apple upadnie, nie ma z tym nic do kontaktu.

Kiedy rośnie balon na gorące powietrze, nie ma z nim nic do kontaktu.

Ponadto, dlaczego Apple znika, ale balon porusza się w górę?Czy to możliwe, że ciężkie rzeczy spadły, a wszystkie lekkie rzeczy latają?

Oczywiście przyjaciele, którzy dorastali w ramach fizyki, wiedzą, że miejsce pobytu Apple są spowodowane grawitacją w dół, a rosnące balon wynika z pływalności w górę.

Ale dzisiejszy artykuł nie dotyczy grawitacji i pływalności, ale o rozmowach o systemie wiedzy stojącej za „ćwiczeniem” i tym, jak powstaje ten system naukowy.

W tym czasie nie było nauki.

Powodem było to, że w tym czasie bardzo niewiele rozumieło naturę, a jedna osoba mogła to zrobić.

Kiedy starożytni Grecy przeprowadzili szczegółową analizę i w -głębokim filozoficznym myśleniu o naturze, w końcu utworzyli samozadowolenie naturalny system filozoficzny.

Rozwój fizyki do dziś jest pokoleniem na ramionach pokolenia, a wyniki uzyskane przez ciągłe badanie i gromadzenie się.

W trakcie akumulacji istnieje podstawowa postać, której nie możemy się poruszać, to znaczy słynnego Arystotelesa.

Nie lekceważ poglądu na świat Arystotelesa, rządzi Europą od prawie 2000 lat do pojawienia się Galileusza.

Ten zestaw poglądów uważa, że ​​Ziemia jest centrum wszechświata, a słońce, księżyc i gwiazdy są wokół Ziemi.

Jest to błąd, na który mogą wskazać współczesne uczniowie szkół podstawowych, ale w tym czasie było bardzo niesamowite. Eksploracja filozofii naturalnej.

Przypisał ruch świata czterem podstawowym elementom: Qi, glebie, wodzie i ogniu.

Na przykład element ognia ma trend, który jest naturalnie daleko od środka wszechświata, więc ogień płonie w górę w powietrzu.

Arystoteles uważa, że ​​obiekt statyczny zawsze pozostanie nieruchoma.

Jego system jest tylko punktem widzenia.

Jego światopogląd może również wyjaśnić, dlaczego obiekt ćwiczy, i może sprawić, że starożytni zrozumieją różne zjawiska, które widzą.

Chociaż to wyjaśnienie jest naszym zdaniem „naiwne”, ponieważ łatwo można go zrozumieć i zaakceptować, było wówczas traktowane jako prawda.

Dopiero pojawienie się Galileusza w XVII wieku Arystoteles rządził światem na prawie dwa tysiące lat w Europie.

Filozofia naturalna zaczęła chodzić do nauki.

Galileo uważa, że ​​każdy powinien angażować się w idealizm.

Otworzył metafizyczny i niezdolny do kwantyfikacji z celu i natury omawiania przedmiotów i natury.

Mówiąc najprościej, nacisk kładziony jest na obliczenia ilościowe z analizy jakościowej.

Na przykład teraz widzisz balon, nieByć w stanieTak jak poprzednio, po prostu został podsumowany jako pływalność powietrza w górę, a pływalność wody była również używana od czasu do czasu.

Teraz musisz wiedzieć, czym jest pływalność powietrza i wagę balonu.

Następnie podsumowuj ich prawa, a następnie utworzyć przepisy dotyczące formuł i twierdzeń w różnych przestrzeniach.

Oczywiście Galileo jest praktykiem Zhiyi i natychmiast przeprowadza obliczenia ilościowe do analizy jakościowej Arystotelesa.

Ponieważ Arystoteles powiedział, że wszystkie obiekty osiągną swoją naturalną pozycję, będzie statyczny, wtedy Galileo sprawdził, czy to z powodu eksperymentów.

Galileusz zaczął po raz pierwszy od ćwiczeń.

Zaprojektował rekwizyt w kształcie U.

Warstwa progresywna: Gdy nachylenie po prawej jest stale zmniejszone, tak że prawa strona była coraz bardziej zwykle.

W końcu prawe nachylenie zostało całkowicie spłaszczone, a prawa strona stała się samolotem, a wysokość nigdy się nie zmieniła.W ten sposób, bez względu na to, jak długo jest piłka, jak daleko ćwiczenie nie można powrócić na wysokość po lewej stronie.

Oznacza to, że wysokość lewej zawsze będzie: mała kula będzie nadal poruszać się w kolejce z równomierną prędkością (zakładając, że ziemia jest absolutnie gładka, tarcie wynosi 0), dopóki nie napotknie innych przeszkód.

Galileo dowiedział się z serii eksperymentów nachylenia: czy obiekt się porusza, nie jest bezpośrednio związany z tym, czy obowiązuje, a ćwiczenie nie wymaga sił zewnętrznych, aby je utrzymać.

Porozmawiajmy o tym dwa razy:

1. Ćwiczenie nie wymagają utrzymania sił zewnętrznych;

Po drugie, ćwiczenie nie wymagają utrzymania sił zewnętrznych.

Innymi słowy, samo ćwiczenie nie musi być utrzymywane, a obiekt może również utrzymać stan jednolitego ruchu prostego, gdy żadna siła zewnętrzna nie ma wpływu na obiekt.

Czy to trochę zawstydzające? Ale ćwiczenie nie ma potrzeby utrzymywania sił zewnętrznych.

Galileusz przeprowadził dalsze badania nad tymi problemami i ostatecznie stwierdził, że siła nie jest powodem utrzymania ruchów obiektów, ale powodem zmiany stanu ruchu obiektowego.

Innymi słowy, utrzymanie ruchu obiektów nie wymaga siły, ale zmiana ruchu obiektów wymaga siły, a roli siły nie można zignorować.

Nie tylko nie można zignorować, ale także dużo pracy kwiatowej później, na przykład: jaki jest związek między wielkością siły a prędkością?Im większa siła, tym większa zmienia się prędkość?

W przypadku innego przykładu: wiemy, że moc może zmienić stan ruchu obiektu, więc ile siły powinniśmy zmienić, aby zmienić kierunek ruchu i prędkość pewnej wagi?

Czy te problemy sprawiły, że pomyślałeś o bardzo znanej osobie?musiećPowiedzmy, że jego imię głośno: Newton!

Jednak niu po prostuBrakRozdział rozpoczął się, a następny rozdział skupi się na mechanice Newtona.