Więc napisałem tę książkę.Ta książka to popularna książka naukowa biznesowa, która zabierze Cię do branży modowej.

2. Wprowadzenie do tej książki

Przed szczegółami w różnych dziedzinach najpierw przedstawiam podstawowe ramy książki.Możemy podzielić dziedzinę mody na trzy główne sekcje: produkcja, marketing i konsumpcja, z których produkty są podzielone na dwa poziomy: materialne i duchowe.Materialny poziom odzieży stanowi wartość ekonomiczną towaru, a jego poziom duchowy stanowi wartość kulturową produktu.„Wartość ekonomiczna+wartość kulturowa” stanowi prawdziwą wartość marki.

Jest to jeden z przedmiotów tej książki, która polega na odróżnieniu „marki” od „sprzedaży towarów”.Większość firm zajmujących się butami i odzieżą nadal „sprzedaje towary”, a nie obsługują marki.Ponieważ ich produkty nie mają atrybutów duchowych i kulturowych.

Po wyjaśnieniu panoramicznego poglądu na całą branżę,Podstawowe rozdziały obejmują: rozdział pozycjonowania pozwala na kompleksowe zrozumienie branży; Media, domeny, transmisje na żywo, treści czekające na żywo;

System bogaty w sprawy jest również charakterystyczny dla tej książki.W książce zarówno udane modele najlepszych dobrze znanych marek w kraju i za granicą, jak i przypadki reprezentatywnych MŚP.

Z grupy użytkowników docelowych,Ta książka jest odpowiednia dla większości grup, takich jak praktycy, przedsiębiorcy i inwestorzy w branży modowej.Biorąc pod uwagę przypadek i teorię, język jest prosty, zarówno systematyczny, jak i interesujący, może być również używany jako podręcznik wysokiej jakości dla uczniów mody.

Obecna sytuacja przemysłu modowego

1. Trudny moment

Obecny dylemat operacyjny, przed którymi stoi firmy modowe, można powiedzieć, że współistnieją problemy wewnętrzne i zewnętrzne.Wymuszone przez zewnętrzną sytuację ekonomiczną ogólne wyniki spółek giełdowych spadły poważnie.To poważnie wpłynęło na łańcuch kapitałowy spółki i późniejszą przestrzeń rozwoju.Zapotrzebowanie na rekrutację jest znacznie zmniejszone.Różne wydatki marketingowe przedsiębiorstw zostały skompresowane, a koszty oszczędzania kosztów wspólnej promocji różnych marek, co w przeszłości jest rzadkie.Koszt pozyskiwania klientów online wzrósł i osiągnął wysoki poziom 200-500 juanów na osobę.Różne sytuacje w pełni odzwierciedlają obecne poważne trudności operacyjne całej branży.

2. Wymagania klientów są bardziej wybredne

W towarzystwie zmian w środowisku zewnętrznym popyt na konsumentów krajowych również przechodzi głębokie zmiany.Niska cena, szybka i wysoka wartość zawsze była podstawowym wymogiem konsumentów Volkswagena, a także dodatkowo dodał rozważania dotyczące jakości produktu oraz atrybutów bezpieczeństwa i bezpieczeństwa.Ta „pięć elementów” wymaga od obu firm modowych wzięcia pod uwagę obu, co znacznie zwiększa trudność projektowania i marketingu produktu.Pod presją sytuacji zewnętrznej sami konsumenci stali się bardziej racjonalni i wybredne.W przeszłości decyzje konsumenckie były bardziej impulsywne, a teraz budżet konsumentów jest bardziej ostrożny i rozsądny.

Trendy branżowe 1: Wysoka złożoność

Stajemy w obliczu bardzo złożonego środowiska biznesowego.Nie trzeba dodawać, że wszyscy rozumieją.Pytanie brzmi, w jaki sposób radzimy sobie teraz z bardzo złożonym środowiskiem biznesowym?

Dla jednostek stawaj się złożonym talentem.

W przypadku przedsiębiorstw musimy zwrócić uwagę na wydajność i innowacje, a nie pracowitą i ciężką pracę.

1 osoba

W przypadku pracowników osobistych w przeszłości silne umiejętności pojedyncze mogą uzyskać lepsze możliwości zatrudnienia, ale w obecnym środowisku transformacyjnym konieczne są wyróżnienie się wyższej kompleksowej jakości i różnorodnej wiedzy.Oprócz aktywnego ubiegania się o pracę, ludzie powinni również wykorzystać ten czas, aby wykorzystać możliwości uczenia się poprzez szkolenie i czytanie, aby się wzbogacić, możemy przekształcić się w talent złożony i zwiększyć ich podstawową konkurencyjność.Ulepszając umiejętności zawodowe, musimy również zwrócić uwagę na wiedzę w dziedzinie historii, zarządzania, psychologii, poszerzyć swoje horyzonty i tworzyć systematyczną zdolność myślenia, która pomoże jednostkom utrzymać ich wewnętrzny pokój i determinację w zmianie.

2. Przedsiębiorstwo: wydajność i innowacje

Przedsiębiorstwa muszą wprowadzać innowacje na wiele sposobów, co jest jedynym sposobem radzenia sobie z obecnym środowiskiem.

Innowacja niekoniecznie musi inwestować wiele nakładów inwestycyjnych.W rzeczywistości innowacje są ważniejsze, że nie są pieniądze, ale poznanie i myślenie.

Pozwólcie, że podzielę się z wami niektórymi powiązanymi praktycznymi przypadkami.

[Zarządzanie może być również „rządzeniem bezczynnością”]

Większość zarządu przedsiębiorstw polega na zarządzaniu „instytucjonalnym”, ale „bezczynność” może również stać się filozofią zarządzania.

Na przykład przypadek „Nature and Blue” wprowadzony w mojej książce.W tej firmie nie muszą się sprawdzać swoich celów i pensji;Nawet pieczęć finansowa i oficjalna pieczęć nie są w rękach szefa …

Firma pozwala pracownikom wysoce zarządzać i decydować o własnym stopniu, który poprawił wydajność pracy i doskonale pasuje do cech zespołu.Oczywiście celem jest znalezienie członka zespołu, który jest naprawdę godny jego zaufania.

[Organizacja nie musi być podzielona według funkcji, ale także wykorzystuje pytania jako jednostka organizacji]

Większość tradycyjnych modeli organizacyjnych opiera się na funkcjach i oddziałach działu.Model ten wynika z stopniowo ustanawianego podziału pracy od czasu nowoczesnej rewolucji przemysłu.W rzeczywistości we wczesnych dniach branży rękodzielniczej rzemieślnik potrzebował niezależnego ukończenia całego procesu produkcyjnego.Po pojawieniu się maszyny fabrycznej, jeśli każdy pracownik nadal wykonuje cały proces, wydajność produkcji o dużej skali jest trudna do ulepszenia.Dlatego przedsiębiorstwo zaczęło wdrażać podział pracy, a wszyscy skupili się na wiedzy, która znacznie poprawiła wydajność.

Ale myślę, że nasi pracownicy w miejscu pracy wkrótce wejdą do epoki „Wszechmogących graczy”.Jedyną różnicą w stosunku do epoki ręcznej jest to, że wszyscy gracze w erze przemysłu manualnego opierają się na operacjach ręcznych;Powodem jest to, że nasz biznes i społeczeństwo stają się szczególnie skomplikowane.Jeden profesjonalny gracz trudno jest poradzić sobie z tym złożonym środowiskiem.Obecnie pracownicy zazwyczaj rozumieją tylko własne dziedziny zawodowe i są bezradne, gdy stają w obliczu złożonych i systematycznych problemów.

W przeszłości podział Partii Pracy był uważany za korzystny środek w celu poprawy wydajności, ale w dzisiejszym środowisku stał się wadą skomplikowanych problemów w organizacji.Często istnieją wyspy informacyjne w przedsiębiorstwie i nie ma skutecznej współpracy między działami.Jeśli nadal będziesz przestrzegać pomysłów organizacyjnych, trudno będzie dostosować się do szybko zmieniającego się środowiska konkurencyjnego.

Dlatego uważam, że przyszły model organizacyjny będzie bardziej elastyczny i należy go przekształcić z pojedynczej funkcji w kierunku problemu jako orientacji zorientowanej na dział.

Jak więc przedsiębiorstwa powinny wprowadzać innowacje w strukturze organizacyjnej?W książce udostępniłem przykłady odniesienia.

Na przykład firma studencka stoi w obliczu ciągłego gromadzenia problemów z zapasami, co poważnie wpływa na działanie firmy.Tradycyjną praktyką jest rozwiązywanie zapasów tylko przez dział sprzedaży, ale często ma niewielki wpływ.

Poprosiłem studentów o strawienie zapasów jako projektu problemowego, założyłem zespół do rekrutacji pracowników, którzy są gotowi rozwiązać problem -profesjonalne pochodzenie i stanowisko nieograniczonych kandydatów oraz ustanowić bogate środki motywacyjne.

W rezultacie pozwoliło to pracownikom przekroczyć bariery departamentu w celu wspólnego rozwiązywania presji zapasów.To również w pełni pokazuje zalety modelu organizacji „zorientowanego na problem”.Wszyscy pracownicy pracują nad wspólnym problemem, a nie tylko rozważają zakres swojej pracy.Ta elastyczna i elastyczna organizacja częściej generuje wspólne cele i poczucie przynależności.

[Biznes nie koncentruje bogactwa w rękach osób, ale aby się spotkać..

Mam inną sprawę, mój przyjaciel.Założyciel był poważnie chory z powodu zmian rodzinnych i niechętnie zamykał firmę, więc nie mógł nie dać firmie głównym pracownikom, aby dbali o to, i powiedział zespołowi, że 90%zysków. Zespół został przydzielony przez zespół (w tym ekspansja produkcji dla firmy).

W rezultacie wyniki firmy nie spadły i dały entuzjazm pracowników.To pokazuje, że jeśli przedsiębiorcy są gotowi przynieść korzyści i podjąć więcej decyzji, inicjatywę pracowników będzie bardzo stymulowana, promując w ten sposób szybki rozwój przedsiębiorstw.

Ta otwarta innowacja zarządzania jest godna odniesienia.Pełne wykorzystanie władzy pracowniczej jest nierozerwalnie związane z zaufaniem i autoryzacją przedsiębiorców.

[Kopia rekrutacji talentów może być również wprowadzona innowacje]

Pod względem rekrutacji talentów, gdy rekrutacja, małe i średnio przedsiębiorstwa często odnoszą się do znormalizowanego szablonu rekrutacji dużych firm.Nie było popularności, a pensja nie była konkurencyjna.

Na przykład następujące dwa zdjęcia to korekta wprowadzenia firmy do przedsiębiorstwa po klasie zarządzania moim zarządzaniem MŚP.Równie dobrze możesz porównać, czy możesz poczuć osobowość i temperaturę założyciela bardziej z drugiego zdjęcia?Jeśli głosujesz na swoje CV, która kopia kopii jest bardziej atrakcyjna?

Dlatego innowacje są naprawdę wszędzie!Zapraszamy do kliknięcia na koniec artykułu, aby kupić moją nową książkę „Fashion Business Wprowadzenie: od tradycji do cyfrowego Smart”.Istnieje wiele innowacyjnych przypadków.

Trend branżowy II: wysoce niepewność

Weszliśmy również w erę wysokiej niepewności.

Konkretne rozwiązanie jest jak opisane powyżej.

1. Podwójny system operacyjny

Na przykład pierwotna firma miała tylko jedną ogólną pozycję, a teraz na północy i południu znajdują się dwie linie logistyczne.Ponadto ważne dokumenty i dane firmy powinny być tworzenie kopii zapasowych na czas.Serwery dużych przedsiębiorstw to kopie zapasowe w prowincjach i transnacjach.Podwójny system operacyjny polega na tym, że w dowolnym momencie istnieje opona zapasowa.

2. Rezerwy gotówkowe przez co najmniej 12 miesięcy

Znaczenie rezerw gotówkowych polega na tym, że jeśli firma nie ma dochodu z grosza, czy może wspierać przez kilka miesięcy?Większość firm ma tylko 1-3 miesiące.

Zdrowe przedsiębiorstwo zwraca wielką uwagę na rezerwy przepływów pieniężnych.Nowego Orientalnego można skutecznie przekształcić w wybór orientalny, ponieważ jego rezerwy przepływów pieniężnych są wystarczające.

Ta wartość nie powinna być mniejsza niż 12 miesięcy.Wiele osób uważa, że ​​pieniądze leżące w banku są w rzeczywistości marnotrawstwem.

3. Przedsiębiorstwa muszą kupić ubezpieczenie komercyjne.

Oprócz zakupu ubezpieczenia społecznego dla pracowników, przedsiębiorstwa powinny również kupić ubezpieczenie komercyjne.W tym ubezpieczenie nieruchomości, ubezpieczenie osobiste w pomieszczeniach, ubezpieczenie komercyjne pracowników itp.

Ostatnim razem, gdy powodzie spowodowało zalanie wielu magazynów.

Innym przykładem niektóre firmy kupią ubezpieczenie medyczne dla pracowników, a nawet globalne ubezpieczenie medyczne, które jest typowym wydarzeniem wydawania małych pieniędzy -jest to realna korzyść dla pracowników.Moim zdaniem kupowanie ubezpieczenia dla pracowników jest bardziej znaczące niż wyjazd na zewnątrz lub podróż (oczywiście, wystarczającą ilość funduszy, obie rzeczy można zrobić!)

4. Upewnij się, że dla pracowników upewnij się, że zarządzanie ryzykiem.

Właściciel firmy musi mieć poczucie zarządzania ryzykiem, a także musi popularyzować koncepcję pracowników.Chociaż nie możemy zmienić czynników środowiskowych, możemy zwiększyć wrażliwość na ryzyko, jak najszybciej unikać prawdopodobieństwa potencjalnego ryzyka.

Trend branżowy III: Wysoki stopień personalizacji

Wprowadziliśmy jedenWysoce spersonalizowaneEra, ale to jest epoka, która naprawdę jest zgodna z ludzkością.Każdy jest wyjątkową osobą.Moim zdaniem nasze obecne znormalizowane modele edukacji, pracy i życia faktycznie naruszają naturę ludzkości.Potencjał ludzki i specjalizacja jest inna.

Uświadomienie sobie prawdziwej personalizacji jest największą wartością, jak sądzę, AI wnosi ludziom (oczywiście istnieje również ryzyko).

Sztuczna inteligencja może pomóc przedsiębiorstwom w szkoleniu osobistych planów rozwoju kariery zgodnie z spersonalizowanymi potrzebami pracowników;

Modny punkt szans na branżę

Według obecnego trendu rozwoju branży, jakie są możliwości wskazania branży dostaw?

Przede wszystkimwychowanie fizycznerynekIstotaChociaż niektóre marki, takie jak Li Ning i Anta, osiągnęły znaczący sukces w latach 90., nowe marki sportowe rzadko pojawiły się w ostatnich latach.Nie oznacza to, że rozwój rynku sportowego jest nasycony.Przeciwnie, jeśli używamy Stanów Zjednoczonych jako odniesienia, możemy przekonać się, że sport jest głęboko zakorzeniony w jego kulturze.W Stanach Zjednoczonych sport to nie tylko sposób na ćwiczenie ciała, ale także społeczny i styl życia.W Chinach większość dzieci jest postawiona na naukowców, a sport jest stosunkowo ignorowany.Ale z popularnością koncepcji zdrowotnych, chiński rynek konsumentów sportowych oczekuje się nowego wzrostu.

śledzony przezInternacjonalizacja chińskich marek modyIstotaWraz ze wzrostem chińskiej gospodarki chińskie marki stały się trendem, którego nie można zignorować.Zwłaszcza w dziedzinie mody chińscy projektanci i marki są stopniowo rozpoznawane przez rynek międzynarodowy.

PonadtoWspółcześni konsumenci realizują nie tylko materialne satysfakcjęI więcej duchowej przyjemności.Oznacza to również, że wszystkie marki i produkty, które mogą przynieść konsumentom wartość duchową i tożsamość kulturową.Obejmuje to produkty kulturalne i artystyczne o wysokiej jakości produkty, produkty i opowiadania.Na przykład ostatni rynek ognistych rynku zwierząt domowych i zapachu, a także rynki związane z rynkiem, są powiązanymi dowodami.

Dlatego nasze buty i sprzedaż odzieży nie mogą nadal sprzedawać towarów, ale naprawdę chcemy zapewnić konsumentom duchową przyjemność.

w końcu,wraz zCoraz poważniejsze globalne problemy środowiskowe, zrównoważony rozwój stał się tematem, którym przedsiębiorstwa i konsumenci dbają razemIstotaSądząc po trendu rynków europejskich i amerykańskich, zrównoważony rozwój zmienił się z pozycji bonusowej na podstawowe wymog.Dla chińskich marek, jeśli możesz ciężko pracować w zrównoważonym rozwoju, możesz nie tylko ulepszyć wizerunek marki, ale także przynieść długoterminowe zwroty gospodarcze do firmy.

Link do zakupu książki

Wykończenie tekstu:Zhang Huaikai

Edytor tekstu:Chen Chang

Redaktor sztuki:Podkład

[O Leng Yun Fashion Circle]