1. Nauka to system oparty na testowalnych interpretacjach i uporządkowanej wiedzy, która przewiduje formę obiektywnych rzeczy.

2. Nauka jest naturalnym zjawiskiem postrzeganym przez ludzi. Systemu przyczynowego, a następnie tworzą wielokrotnie weryfikowaną naukę z eksperymentalnymi wspólnymi wnioskami z systemem przyczynowym.

3. Nauka jest matką technologii.Nauka jest systemem wiedzy.Nauka nie jest siłami produkcyjnymi;Na przykład słynny wniosek naukowy „zasada dźwigni”.To nie jest siły produkcyjne;

4. Od czasów klasycznej nauka jako koncepcja wiedzy była ściśle powiązana.Metoda naukowa położyła fundament i podkreśla reprodukcję danych eksperymentalnych i ich wyników.We wczesnych współczesnych słowach świata zachodniego: „Nauka” i „filozofia naturalna” można czasem używać do użycia.W świecie zachodnim do XVII wieku filozofia naturalna (nauk przyrodniczych) była uważana za niezależną gałąź naukową filozofii, która jest homologiczna dla materializmu.

5. Klasyfikacja nauki:

Według różnych obiektów badawczych można go podzielić na nauk przyrodniczych, nauk społecznych i myślenia, a także filozofię i matematykę, które podsumowują i przechodzą przez trzy pola.

Zgodnie z różnymi powiązaniami z praktyką można go podzielić na naukę teoretyczną, naukę techniczną i naukę aplikacyjną.

Zgodnie z bezpośrednim użyciem praw natury nauka można podzielić na dwie kategorie: nauk przyrodniczych i nauk eksperymentalnych.