Jeśli otworzysz kolumnę:W ostatnich latach, napędzany wieloma czynnikami, takimi jak polityka krajowa, innowacje technologiczne, zapotrzebowanie rynku i wtrysk kapitału, komercyjny mój kraj zaczął korzystać ze skali i stale wstrzykiwając nową energię kinetyczną w celu przyspieszenia rozwoju nowej jakości nowej jakości .W tym roku „przestrzeń komercyjna” została po raz pierwszy zapisana w rządowym raporcie pracy.Dzisiaj jest „China Aerospace Day”. komercyjnego lotu w moim kraju.

Hainan Commercial Aerospace Layt w budowie

W Yizhuang w Pekinie istnieje kilka prywatnych firm rakietowych o najwyższych wycenach na chińskim rynku na jednym obszarze o promieniu dwóch kilometrów. W celu uruchomienia; Dla usług aplikacyjnych komercyjny łańcuch przemysłu lotniczego w moim kraju otworzył pełną moc, aby opracować „szybką ścieżkę”.

Dane pokazują, że w 2023 r. Liczba nowych firm w dziedzinie komercyjnej lotniczej w moim kraju wynosiła 113 000, co stanowi wzrost o 29%lat -uruchomił się 13 razy, co stanowi wzrost o 160%roku – rok.W tym roku „przestrzeń komercyjna” została po raz pierwszy zapisana w rządowym raporcie pracy jako „nowy silnik wzrostu”.W tej globalnej „międzygwiezdnej konkurencji” chińska moc „unosi się”.

Utwórz satelitę jak „budynek samochodowy”

Wchodzenie do fabryki satelitarnej w czasie i przestrzeni Daoyu znajduje się w nowej dzielnicy Zatoki Taizhou, Zhejiang.Jest to pierwsza w Chinach komercyjna satelitarna super fabryka z pełnymi możliwościami wspierającymi, a także miejsce narodzin Geely Automobile.

Robotyczne ramię na linii produkcyjnej czasu i fabryki satelitarnej kosmicznej działa elastycznie

Time and Space Daoyu to przedsiębiorstwo innowacyjne naukowe i technologiczne w ramach GEELY Holding Group. i integracja różnych modeli. Koszt produkcji wynosi około 45%.

Taka siła produkcji satelitarnej zbliża się do wiodącego poziomu świata.

W 2019 r. American Space X (Space Discovery Company) zaczęła obniżyć koszty za pomocą modelu produkcyjnego podobnego do linii montażu samochodu.Teraz comiesięczne zdolności produkcyjne w fabryce satelitarnej w Redmond w Stanach Zjednoczonych osiągnęły 120; tygodniowo.

Rozwój komercyjnej produkcji lotniczej „Produkcja satelitarna” jest pierwszym poziomem.W ostatnich latach przedsiębiorstwa satelitarne w moim kraju wykorzystały krajowy system przemysłowy, aby otworzyć komercyjny łańcuch dostaw i zbudować elastyczną inteligentną linię produkcyjną, która znacznie obniżyła koszty tworzenia gwiazd. „do„ produktów przemysłowych ”w przeszłości.

Technicy Galaxy Aerospace rozwijają satelity tabletowe

Komercyjne produkcja satelitarna „jednorożca” -Podejście Ltd. jest redukowane przez Galaxy Aerospace (Beijing) Technology CO. W tym samym czasie konfiguracja sprzyja osiągnięciu produkcji masy o dużej skali, a może również niosić więcej obciążeń.

Z perspektywy Wang Runfu, sekretarza komitetu partyjnego i zastępcy dyrektora 510 Institute of Aerospace Technolog Nawet konstelacje.

Odpowiednia osoba odpowiedzialna za Galaxy Aerospace ujawniła reporterowi China Electronics News, że firma opracowuje satelitę nowej, jak „Space Flying Carpet”. satelity mają więcej funkcji podczas transmisji sygnałów.

Aby przezwyciężyć wolniejszy problem spowolnienia prędkości cyfrowej mikrofalowej sieci Constellation Network, po kilku latach badań, zespół technologii satelitarnej długotrwałej w pełni uchwycił technologię komunikacji o wysokiej prędkości w Galaxy Laser.„Jeśli tradycyjna współczynnik komunikacji mikrofalowej jest porównywana z pasem rowerowym, można zastosować metodę komunikacji laserowej, a linię rowerową można rozszerzyć na dziesięć pasów, a nawet stu pasów”. Biuro badań technologii satelitarnej i technologii komunikacyjnych.Zgodnie z założeniem, że wskaźniki wydajności satelitarnej nie spadają, niektóre satelity firmy spadły z 400 kilogramów do 20 kg, a koszty rozwoju i koszty uruchomienia gwałtownie spadły.

Utwórz pojemność transportową „lotu”

Dane pokazują, że w 2023 r. Wprowadzenie przestrzeni na poziomie kolejowym w moim kraju osiągnęło 67 rund, odświeżające rekordy, stanowiąc 30 % całkowitej premiery na świecie, zajmując drugie miejsce na świecie.Jednak prywatne rakiety rozpoczynają się 13 razy, co stanowi tylko około 20%całkowitej chińskiej liczby zadań startowych.Natomiast całkowita premiera USA osiągnęła 116 rund, z których Space X trwała 98 rund, a jakość obciążenia uruchamiania osiągnęła około 1200 ton, co stanowi około 80%globalnej jakości.

Jeśli zdolność transportowa określa etap działań lotniczych, kontrola kosztów jest podstawowym wymogiem wysokiej częstotliwości rakietowej.

12 kwietnia Space X Falcon nr 9 odświeżył Rocket Reuse World Record

Space X jest „modelem” kontroli kosztów.Sun Meiyu, dyrektor biura SKY Information Research Office of Sidi Think Tank Radio Management Institute, powiedział w wywiadzie dla Reportera China Electronics News, że Space X podkreślił powtarzalne i uogólnione kluczowe elementy.80%rakiet Falcon-1 opiera się na ponownym użyciu.

Perspektywy recyklingu rakiet są szerokie. nieunikniony wybór rozwoju przyjaznego dla środowiska.

Jeśli chodzi o promocję korzystania z korzystania z rakiety, komercyjna firma rakietowa w moim kraju ma niedawno „Jiebao częstotliwość”, aby promować rakietę, aby stać się narzędziem przewoźnika „lotnizowania”.

Recykling pionowy to główne podejście, które komercyjne firmy rakietowe mogą ponownie użyć po wystrzeleniu rakiet.W 2013 r. Rakieta Space X „蚱蜢” z powodzeniem osiągnęła pionowe latające lądowanie pionowe i dokładnie wylądowała na stole startowym po podnoszeniu 744 metrów w teście.Dziesięć lat później, w 2023 r., Chwały międzygwiezdne, dwustronne nr 2 można ponownie wykorzystać rakietę weryfikacyjną metanu ciekłego, aby przeprowadzić test lotu w centrum startowym Jiuquan w moim kraju. Target ma poziome przemieszczenie 50 m, a ziemia rakietowa jest stabilna i dokładna.

Star Honor Bi -Curve nr 2 pionowe wyjęcie i lądowanie i ponowne wykorzystanie testu lotu

„Ogólnie rzecz biorąc, komercyjna technologia rakiet w moim kraju jest około 10 lat za Space X, ale stosunkowo progresywna prędkość jest zgodna z Space X, nawet pod niektórymi aspektami jesteśmy trochę więcej”. , powiedział „„ China Electronics News Reporter.

Wdrażanie rakiet wielokrotnie używanych, płynne paliwo jest wyborem technicznym, którego nie można ominąć, i jest ogólnym kierunkiem rozwoju rakiet komercyjnych „wielokrotnego użytku”.W kwietniu 2023 r. Peijing Tianbing Technology First Ltd. w lipcu była z powodzeniem szlakiem; Materiały strzałek rakietowych, które są rzadkie na całym świecie;

„Chińskie przemysł rakietowy ma zamiar ukończyć pierwsze dziesięć lat od„ 0 do 1 ”. Blue Arrow Aerospace i CEO.Oczekuje się, że rakiety firmy Suzaku nr 3 będą miały pierwszy lot w 2025 r. Rakieta jest nośnikiem opartym na nośniku opartym na nośniku opartym na nośniku z ciekłym metanem tlenu.

Jiang Yi ujawnił, że firma jest w pełni używana rakieta przewoźnika -„Podwójna krzywa nr 3”, którą można ponownie wykorzystać w klawiszu na poziomie -na poziomie.Obecnie rakieta prowadzi szczegółowe prace projektowe i uruchamiające, aw tym roku zakończy test naziemny każdego systemu.Liczba wskaźników projektowania czasów ponownego użycia jest nie mniejsza niż 20 razy.

Zgodnie z ideą założyciela Space X Martsk, jeśli firma opracowała ciężką rakietę „Star Ship” opracowaną przez firmę, jeśli zostanie z powodzeniem umieszczony na rynku, koszt uruchomienia można obniżyć do 2 milionów dolarów za każdy Czas i 100 osób może być wysyłane w kosmos za każdym razem.Ale niedawno trzeci lot testowy „gwiazdy” stracił kontakt po pomyślnych testach.Oznacza to, że rakiety nadal mają pewną odległość jako plan podróży kosmicznych.

Oczekuje się rynku aplikacji Jieb Billiard

Ostra „wojna karciana” trwa na orbicie o niskiej wysokości od 200 do 2000 kilometrów od Ziemi.W kwietniu tego roku Space X planowało 42 000 „łańcucha gwiazd”, aby skutecznie uruchomić ponad 6000 satelitów, obsługujących 72 kraje i regiony, a liczba użytkowników przekroczyła 2,3 miliona.Według Musk Sieć gwiazdek zaczęła zarabiać pod koniec ubiegłego roku; ma zostać wydany w pierwszej połowie tego roku.

Niska pojemność kosmiczna jest ograniczona, ale komercyjna przestrzeń satelitarnego Internetu jest nieograniczona.Według danych opublikowanych przez Bank Światowy, istnieje jeszcze ponad 70%przestrzeni geograficznej na Ziemi, obejmującym brak relacji z Internetu 3 miliarda ludzi.Tradycyjna sieć kręgosłupa naziemna jest trudna, a koszty operacyjne w trudnych środowiskach, takich jak ocean, pustynia i górskie obszary.Dlatego komercyjna lotnicza jest nie tylko rodzaj zachowań komercyjnych, ale także promowanie wdrażania strategii krajowej poprzez działanie komercyjne.

Według Chena Shanzhi, zastępcy dyrektora generalnego i głównego inżyniera China Xinke, obecna zdolność komunikacyjna w dół satelitów o niskiej zawartości wynosi około 20 g/sekundę. Wartość polega również na obsłudze wszystkich spacerów życia.

W wywiadzie dla The China Electronics News Reporter powiedział, że w przyszłości wraz z rozszerzeniem zapotrzebowania na zastosowanie w branży oczekuje się, że satelity o niskich orbitach będą poszukiwać, monitorowanie środowiska, gospodarka o niskiej wysokości, dochodzenie naukowe, ostrzeżenie o granicy morskiej, katastrofę, katastrofę, Ostrzeżenie, komunikacja awaryjna i ratownicza dla scenariuszy zastosowań branżowych zapewniają silne wsparcie.Zgodnie z jego statystykami rybacy, pasterzy i strażnicy leśni w samych regionach granicznych w naszym kraju sumują się do około 20 milionów użytkowników, którzy mają zapotrzebowanie na satelitarne Interbicie o niskim orbicie.

Ta sytuacja nazywała także chińską wersję „łańcucha gwiazd”, aby przyspieszyć budowę.Już w 2021 r. Utworzono nowy Central Enterprise Satellite Network Group Co., Ltd. i zaplanowano plan „GW Constellation”, to znaczy około 12900 sieci satelitarnych przeprowadzono do 2035 r.Baza przemysłowa G60 w Songjiang, Shanghai planuje satelitarny plan z łącznie 12 000 jednostek. Potrzeby sieciowe.

W styczniu tego roku Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych oraz inne siedem działów wydało „Opinie wdrażania na temat promowania innowacji i rozwoju innowacji przemysłowych w przyszłości” oraz zaproponowało badania dotyczące kluczowych technologii, takich jak 6G, Internet satelitarny i Internet i Internet i Bezpośrednia satelita na telefonach komórkowych.

China Telecom Satellite Co., Ltd. wprowadził bezpośrednio podłączone badania technologii produktów satelitarnych na temat technologii satelitarnej telefonu komórkowego, która została uruchomiona od prawie dwóch lat. czas na świecie.Od tego czasu wielu producentów telefonów komórkowych, takich jak Huawei, Oppo i Honor, kolejno uruchomiło dwukierunkowe funkcje komunikacji satelitarnej, aby otworzyć połączenie sieci komunikacji 4G/5G na ziemi z siecią satelitarną Tiantong.

Otworzyły się również ślady komunikacji satelitarnej „Get on the Car”.Firmy motoryzacyjne, takie jak Chang’an, Ji Yan, Geely Galaxy i Xiaomi, również wymyśliły postęp technologii komunikacji satelitarnej lub najnowszych patentów.

Satelitarne internetowe pasażerskie słup samochodów 001

Odpowiednia osoba odpowiedzialna za China Telecom powiedziała The China Electronics News Reporter, że następny krok koncentruje się na kluczowych aplikacjach produktów, takich jak „5G+Stacja bazowa satelitarna” i „5G IOT+Satelitarna”, aby zapewnić klientom inteligentne kompleksowe usługi informacyjne dla Integracja Nieba i Ziemi, integracja sieci chmurowej i wszystkie rzeczy.

Rynek zastosowań satelitarnych oznacza, że ​​oprócz polityki i kapitału aktywowano endogenną motywację komercyjnego rozwoju lotniczego.Liu Baiqi, przewodniczący Xinghe Power, policzyło konto.Sądząc po doświadczeniu w branży „10 -krotnej teorii”, wielkość rynku aplikacji utworzona przez satelity jest zwykle ponad 10 razy większą niż inwestycje sprzętowe.

Jednak ta powierzchnia rynkowa nie została w pełni wydana.Według Gu Xingfa, badacza Institute of Air Information Innovation of Chinese Academy of Sciences, obecna komercyjna transformacja usługi jest jak „hantle”. Słaby, który ogranicza opracowywanie aplikacji poniżej.Obecnie komercyjne kręgi lotnicze to więcej rakiet, stacji startowych i satelitów, które pokazują, że „surowce” wymagane do rozwoju są dostępne. Popularyzację danych satelitarnych uwalniają powierzchnię rynkową w dolnych zasięgach i zamień w kształcie rogu hantle.

Potrzebujesz wsparcia kapitału politycznego

Dwa miesiące temu Shanghai Yuanxin Satellite Technology Co., Ltd. zakończyła finansowanie 6,7 miliarda juanów, ustanawiając rejestr chińskiego przemysłu lotniczego, odzwierciedlając zaufanie i oczekiwania instytucji inwestycyjnych dla przyszłego rozwoju komercyjnego przemysłu lotniczego chińskiego .

W ciągu ostatnich dwóch lat popularność przedsiębiorczości i finansowania komercyjnych torów lotniczych stale rosła.Dane pokazują, że liczba nowych przedsiębiorstw w dziedzinie komercyjnej lotniczej w 2023 r. Wyniosła 113 000, wzrost o 29%roku -Także w porównaniu z 2022 r.; finansowania wynosił 66.

„Commercial Aerospace to branża o stosunkowo długim cyklu badawczo -rozwojowym i dużych inwestycjach w inwestycje i wymaga wielu inwestycji kapitałowych. Jednocześnie musi również zintegrować zasoby o wysokiej jakości i innowacje technologiczne w górę i niższe, aby pochłaniać więcej Talenty badawczo -rozwojowe. ”Jiang Yi powiedział dziennikarzom.

Commercial Aerospace stał się wysoki „Xiangxiang”, który jest również ściśle związany ze wsparciem polityki krajowej i trendem rozwoju branży.W 2023 r. Konferencja centralnej pracy gospodarczej zaproponowała, że ​​powstały niektóre strategiczne przemysły, takie jak produkcja biologiczna, komercyjna lotnicza i gospodarka o niskich wysokościach.Podczas krajowych dwóch sesji komercyjny lotniczy został najpierw zapisany w rządowym raporcie jako „nowy silnik wzrostu”.

MI Lei, założyciel China Science and Technology Chuangxing, stwierdził, że większość inwestorów w komercyjnym lotnictwie jest funduszem przemysłowym „charakteru krajowego” i lokalnych rządów od 2024 r.Na wczesnym etapie stolicą wspierania komercyjnego lotniczego były głównie fundusze venture capital.

Jako jeden z kluczowych parków portu wolnego handlu Hainan, Wenchang International Aerospace City podjęto „Budowanie głównej bazy innowacji naukowych i technologicznych w dziedzinie kosmicznej. Celowanie w międzynarodowe standardy, kierowane przez technologię lotniczą, koncentrując się na rozwoju startowania lotniczego oraz usługi wspierające, badania i rozwój produktów lotniczych, rozwój i zastosowanie dużych danych lotniczych, międzynarodowa współpraca w zakresie wymiany lotniczej oraz inne obszary „lotniczej+”.

Fundusz branżowy rządowy wpada w tę dziedzinę.Aby zbudować klaster przemysłu satelitarnego 10 miliardów, w marcu, kompleksowa strefa eksperymentalna z Zhengzhou, opublikowała ogłoszenie funduszu inwestycyjnego z branży lotniska Zhengzhou na temat publicznego zbioru agencji zarządzania podfunałami. fundusze na innych obszarach przemysłowych i jego podzielonych utworach.

Baza branży internetowej satelitarnej Shanghai G60

„Gmina Szanghajska promująca rozwój komercyjnego lotu i budowy planu działań w branży informacyjnej przestrzeni (2023-2025)” wyraźnie sugeruje, że poprawia ekologię przemysłową od funduszy specjalnych i funduszy przemysłowych po politykę wspierającą.Buduj multi -konstruowane fundusze przemysłowe i popraw powiązane zasady wsparcia przemysłowego.