Notatka o tytanowych mediach: Ten artykuł pochodzi z konta publicznego WeChat East Forty Capital (ID: DSStcapital).

Esprit, pomysłodawca pokolenia, czeka na „ratowanie” międzynarodowego private equity.

Firma macierzysta ESPRIT „Sijie Global” wydała niedawno ogłoszenie, że otrzymała intencję inwestycyjną międzynarodowej grupy private equity z dobrą przeszłością i omówiła strategię firmy.

Jednak który międzynarodowy szef private equity chce aktywować markę esprit, jeszcze jej nie ujawniła.

Esprit zaczął się w 1968 roku i kiedyś stał się popularny na całym świecie.Jednak marka wyrusza na drogę zjazdową od 2019 roku i wycofała się z Chin, aby skupić się na rynku europejskim.

W rzeczywistości rynek europejski nie jest optymistyczny.W marcu tego roku szwajcarska korporacja Sijie Global złożyła wniosek o bankructwo;Firma wyjaśniła ponadto, że „przepływ kapitału jest ciasny, a niekompletny dług nie jest odrzucony, a wniosek o bankructwo spełnia najlepszy interes grupy”.

Od dziesięcioleci, te dwie wiadomości to dopiero koniec porażki Esprita od wielu lat.

Pod ofensywą nowej generacji marki, takiej jak Uniqlo, Zara, UR, niewiele osób pamiętało markę esprit, ale założyciele esprit nie będą nieznane, to znaczy „kurtka północna”, która została sprzedana w Ostatnie dwa lata.

W 1968 r. On i jego była była Susie Russell, założyli Esprit, dając mu ograniczenia przełomowej epoki i realizując koncepcję wolności, witalności i młodzieży.Esprit ma wpływową kombinację kolorów, próbując przełamać świadomość konsumentów na temat tradycyjnej odzieży.Ze względu na nowatorski projekt i dobry rozgłos Esprit stopniowo stał się jedną z amerykańskich marek Tide.

Są jednak inni ludzie, którzy wprowadzili esprita do kluczowych postaci Chin.

Xing Liyi rozpoczął jako agent zakupu Esprit i wprowadził go do Chin.W 1989 r. Założyciel Esprit rozwiedli się, a Thompkins zaczął sprzedawać swoje akcje.W następnym roku Xing Liyi założył Sijie Global i nadal inwestował.W 1993 r. Globalne opakowanie w Azji -Pacyfiku Azji został wymieniony na akcjach w Hongkongu, a następnie zaczął nabywać Esprit.

Esprit wszedł do Chin od 1981 roku i stworzył mity sprzedaży od 15 lat.W tym czasie główne centra handlowe rzucały gałęzie oliwek do Esprit, zaproszone do osiedlenia się, a nawet nadal zmniejszały punkty dedukcyjne.Pod uruchomieniem Lin Qingxia, gwiazdy, takie jak Leslie Cheung, Anita Mui i Lin Yilian, wszystkie platformy dla niego, konsumenci roili się nad drzwiami.

W najbardziej chwalebnym czasie marka ESPRIT ma około 500 bezpośrednich sklepów z bezpośrednimi i ponad 2100 specjalnymi sklepami biznesowymi na całym świecie, a jego sieć biznesowa rozprzestrzenia się w Azji, Europie, Ameryce i Europie.Firma macierzysta Sijie Global zapoczątkowała również szczyt wydajności.

W 2007 r. Globalna wartość rynkowa Sijie osiągnęła swój szczyt, osiągając 123,5 HK/udział w najwyższym poziomie, a całkowita wartość rynkowa była tak wysoka, jak 171,5 mld HK.

Na szczycie legendarna postać, która przyniosła markę esprit do chwały, wystawił klasyczny dramat z wysoką gotówką z pola.

Od 2006 r. Xing Liyi zaczął zmniejszać akcje spółki.W tym samym roku zrezygnował również ze stanowiska przewodniczącego i dyrektora generalnego Globalnego Rady Dyrektorów Sijie.Od tego czasu, po dziesięciu razy redukcji, całkowita wypłata gotówki wynosi tak wysokie, jak 23,328 mld HK $.

W 2018 r. Xing Liyu zakończył całą redukcję zasobów.Rok później Xing Liyu zajął 712. miejsce na liście Hurun Global Rich za 22,5 miliarda juanów, ustanawiając nowy najwyższy poziom.Ale począwszy od 2019 roku Esprit wyruszył również na Downhill Road of Porat.

Najpierw wprowadziliśmy pierwszy spadek.W 2019 r. Esprit złamał mit 15 kolejnych lat, a obrót i zysk netto spadł odpowiednio o 7,4%i 27,4%. .

Następnie wycofaj się z Chin.Według informacji publicznych, w maju 2020 r., Esprit, marka Sijie Global, wydała ogłoszenie na oficjalnej stronie internetowej i flagowym sklepie Tmall, mówiąc, że został w pełni zamknięty 31 maja tego roku.Jednocześnie ogłosił również wypowiedzenie swojej działalności w Chinach kontynentalnych i zamknął wszystkie 56 sklepów detalicznych w Azji poza Chinami.

W tym okresie firma nie miała reformy.W 2012 roku Sijie Global wykopuje Ma Haosi, spółkę macierzystą Zara, jako CEO, próbując „Zara”, i zaprosił koreańską Song Huiqiao na rzecznika nowego sezonu.

W 2019 r. Sijie Global and Musan Group ogłosiła, że ​​utworzy joint venture, aby spróbować ulepszyć ESPRIT.Jednak współpraca ostatecznie zatrzymała się z powodu awarii.Następnie epidemia miała trzy lata, a Esprit był jeszcze trudniejszy do pokazania.

Z perspektywy danych raportu finansowego strata firmy stała się normą.W 2019 r. Sijie Global stracił 2,144 miliarda dolarów Hongkongu, stracił 3,992 miliarda dolarów w Hongkongu w 2020 r. I zarobił 381 milionów dolarów w Hongkongu w 2021 r. W 2022 r. Stracił 664 miliony dolarów Hongkongu.

W marcu tego roku Sijie Global opublikował raport o wynikach 2023.Dane pokazują, że jego roczne przychody wynoszą około 5,912 miliarda dolarów Hongkongu, co stanowi spadek o około 16,3%rok -z powodu straty w wysokości około 2,339 mld HK. Wynosił około 664 milionów HK.Na rynku esprit Europa stanowi około 70%całych przychodów fiskalnych.

Prospekt wyjaśnił, że głównym powodem strat był słabe środowisko gospodarcze na rynku europejskim, wysoką presję inflacyjną spowodowaną wysokimi stopami procentowymi oraz ciągłe napięcie sytuacji geopolitycznych na całym świecie, a wysokie koszty energii nadal wpłynęły na konsumentów ’ siła nabywcza.W tym kontekście spółka zależna ESPRIT BEBR w końcu wydaje się być finansowana.

Jednocześnie Sijie Global zmniejszył się również do „bajkowych zapasów”.Według stanu na 17 kwietnia globalna cena akcji Sijie wyniosła zaledwie 0,2 dolarów Hongkongu za akcję, przy całkowitej wartości rynkowej zaledwie 589 milionów dolarów w Hongkongu.

Jak wszyscy wiemy, w ciągu ostatnich dwóch dekad Chiny były ogromnym rynkiem, którego nie można zignorować.Kiedy Esprit ogłosił wycofanie się z chińskiego rynku w 2020 r., „Nie jest całkowicie pozostawiony, ale powróci w lepszym stanie po tymczasowym dostosowaniu”.

Chociaż do tej pory Esprit nie otworzył sklepów offline w Chinach.Ale w rzeczywistości Sijie Global szuka ożywienia na rynku chińskim.

Na przykład w sierpniu 2022 r. Sijie Global założył limitowaną salę doświadczeń w Causeway Bay w Hongkongu i oficjalnie wróciła na rynek detaliczny w Hongkongu w Chinach.W raporcie finansowym w 2023 r. Sijie Global wspomniał również, że zespoły na rynkach azjatyckich i europejskich będą nadal ciężko pracować, aby zwrócić ESPRIT do pierwotnej, wysokiej i globalnej pozycji marki.

Jeśli chcesz wrócić na pole bitwy, wcześniejsza strategia musi zostać zmieniona.W końcowej analizie porażka Espirt jest spowodowana niewystarczającym zrozumieniem potrzeb i zmian konsumentów, a jego marki, produkty i łańcuchy dostaw starzeją się.

Jeśli chodzi o produkty, Espirt nie wprowadził nowych i aktualizacji produktów.Jeśli chodzi o markę, podczas wycofywania się z Chin, Zara, Uniqlo, H&M i innych szybkich gigantów zjadli swój rynek. CO również szybko wzrosło.Nowa generacja konsumpcji to post -90. po -90. po -90.

W łańcuchu dostaw powód, dla którego późniejsze pokazy Zara może szybko się rozwijać, a sam w ciągu kilku tygodni produkuje się ponad połowę jego odzieży.Nie jest to dostępne dla esprit.

Chociaż Zara niedawno zaangażowała się w burzę w zamkniętym sklepie, a sklepy gwałtownie spadły, rentowność rośnie.Przychody fiskalne i fiskalne 2019 w 2018 r. Wyniosły 18 mld euro i 19,6 mld euro w 2020 r. 200 miliardów juanów).Oczywiście Zara stał mocno.