China netto 6 maja (reporter Zhao Xiaowen) tegoroczne wakacje „1 maja” entuzjazm turystyki wzrósł, a różne malownicze miejsca w całym kraju odtworzyły „ludzi w górach”, a rynek konsumencki gwałtownie wzrośnie.Zgodnie z odpowiednimi danymi opublikowanymi przez główne platformy turystyczne, wakacje „May Day”, krajowy rynek turystyki utrzymał stabilny i rosnący trend na podstawie tego samego okresu w tym samym czasie. i drugie rynki.
Wolumen ruchu personelu międzyregionalnego w całym społeczeństwie wynosi 1358,4627 milionów ludzi.
Od początku tego roku potencjał konsumpcji w moim kraju nadal się wydaje. ulepszyć.Według danych Ministerstwa Transportu, w dniach 1-5 maja, przepływ ludzi w całym społeczeństwie wyniósł 135 846,27 miliona, przy średnio 271,693 miliona dziennie, co stanowi wzrost o 23,7%w tym samym okresie w 2019 r. I wzrost o wzrost o 2,1%w tym samym okresie w 2023 r.
5月 5 日, 携程 发布 《2024 五一 假期 旅行 总结》 显示, „五一” 假期 期间, 最 热门 的 旅游 目的地 依次 为 北京 、 上海 、 杭州 、 成都 、 重庆 、 广州 、 、 南京 、 、 武汉 西安 西安 、 依次 为 、 西安 、 依次 武汉 、 西安 、 Shenzhen.Te miasta rozwinęły gospodarkę, wygodny transport i obfite zasoby turystyki kulturowej.
Wśród nich wakacje „1 maja” w Pekinie otrzymało w sumie 16,966 miliona turystów, osiągając przychody z turystyki w wysokości 19,62 miliarda juanów, rocznie -o jeden -letni wzrost o 9,4%i 10,2%, wzrost o 18,5%i 23,1%w stosunku do tego samego samego tego samego Okres w 2019 r. Wszystkie mają rekordowy poziom w tym samym okresie.
Wakacje w Szanghaju „1 maja” otrzymało w sumie 16,2394 miliona turystów, wzroście o 3,77%roku. -on -year.Zgodnie z danymi monitorującymi wydanie Komisji Handlu Miejskiego w Szanghaju przez Laboratorium Big Data Laboratory (Szanghaj), od 30 kwietnia do 4 maja, Szanghaj online i konsumpcja offline łącznie 53,03 miliarda juanów.Wśród nich konsumpcja online wyniosła 23,54 miliarda juanów, co stanowi wzrost o 8,3%w tym samym okresie 2023 r.
„1 maja” w prowincji Anhui otrzymało w sumie 49,74 miliona turystów i osiągnęło przychody z turystyki w wysokości 27,28 miliarda juanów, co stanowi wzrost o 4%i 13,8%. odpowiednio%i 55%.
Trend tonowania w podróży wakacyjnej jest oczywistyKonsumpcja turystyki hrabstwa szybko rośnie
Reporter zauważył, że w przeciwieństwie do poprzednich lat, chociaż tradycyjne miejsca turystyczne reprezentowane przez High North są nadal ruchem na rynku turystyki wakacyjnej, tegoroczny trend tonących „1 maja” jest bardziej oczywisty
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez CTRIP, pod względem zamówień turystycznych, rok -y -y -yeear tempo wzrostu jest mniejsze niż miasta trzecie i czwarte, a miasta trzecie i czwarte i czwarte są mniejsze niż rynek powiatu.Takie jak Yangzhou, Luoyang, Qinhuangdao, Weihai, Guilin, Kaifeng, Zibo, Huangshan, Tai’an, Shangrao, są stosunkowo popularnymi miejscami trzeciej i czwartej, ze średnio 11%nakazów turystyki; Kunshan i Pingtan są popularnymi miejscami turystyki hrabstwa, ze średnim wzrostem zamówień turystycznych o 36%.
Dane ogłoszone przez TongCheng Travel pokazują również, że podczas wakacji w maju w tym roku popularność małych miast i miejsc malowniczych w regionach północno -wschodnich i zachodnich wzrosła o ponad 100%rok -lat, co pokazuje, że zainteresowanie turystów nie ma -Tradycyjne miejsca turystyczne rosną w codziennym rozwojuW przypadku niektórych miast turystycznych na poziomie hrabstwa efekt jazdy o dużej skali wakacyjnej konsumpcji turystyki ma znaczący wpływ, taki jak Dujiangyan, Jiuzhaigou, Dongyang, Kunshan, Lushan i inne miasta i transport.Rezerwacje biletów w głównych malowniczych miejscach w tych miastach zasadniczo osiągnęły wzrost o ponad 100%, a liczba zastrzeżeń w niektórych popularnych miejscach malowniczych wzrosła o ponad 200%rok do roku.
Wang Yalei, analityk z CTRIP Research Institute, powiedział, że z powodu zatonąć baza rynku jest niska, a przestrzeń wzrostu jest większa.Jednocześnie turyści relaksują i bardziej opłacają, co przyspiesza tonący trend.W porównaniu z „zatłoczonymi ludźmi” w miastach pierwszego i drugiego i drugiego, tonący rynek zapewnia turystom możliwości rozluźnienia wakacji fizycznie i psychicznie.Ponadto, w porównaniu z wysokimi świętami miast dotyczących pierwszego i drugiego, rynek jest bardziej opłacalny.Według danych CTRIP, podczas 1 maja średnia cena nocy w hotelu hrabstwa wynosiła tylko połowę średniej ceny popularnych miast w pierwszym i drugim poziomie.
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Meituan, z perspektywy rezerwacji zakwaterowania „May Day”, rozpowszechnienie Pingtana, Huizhou Huidong, Guilin Yangshuo, Shangrao Wuyuan, Huzhou Anji i innych powodów na czele.W hrabstwie Zhengding, Shijiazhuang, Hebei, który niedawno eksplodował, rezerwacja zakwaterowania zagranicznych turystów w ciągu pierwszych trzech dni 1 maja wzrosła o 2,2 razy w miesiącu -o -miesięczny.
Wejście -Exit Turystyka nadal podgrzewa „największy zwycięzca” Japonii w krótkim okresie turystyki krótkoterminowej
Dzięki wdrożeniu krajowych środków ułatwienia wejścia i wyjścia od tego roku wycieczka do wejścia i wyjścia również zapoczątkowała wybuchowy wzrost podczas wakacji 1 maja.Według danych krajowej administracji imigracyjnej, krajowe narządy inspekcji granicznej „1 maja” w tym roku zagwarantowały w sumie 8,466 miliona chińskiego i zagranicznego wejścia i wyjścia, co stanowi wzrost o 35,1%w tym samym okresie ubiegłego roku.Wśród nich mieszkańcy kontynentu wyeksportowali 4,768 miliona, co stanowi 38%w tym samym okresie; Wzrost o 98,7%w tym samym okresie ubiegłego roku.
Wśród nich podróże przychodzące dane CTRIP pokazują, że zlecenie wakacyjnego „1 maja” wzrosło o 105%rok -3, a efekt polityki bez wizu był znaczący. Darmowy Singapur i Tajlandia, łączy turyści wejściowe zwiększyli się o około 2,5 razy.W stolicach prowincji szybkie tempo wzrostu zamówień podróży to Urumqi, Xi’an, Hangzhou, Kunming, Hefei, Chengdu, Lhasa, Harbin, Jinan, Taiyuan.
CTRIP zwrócił uwagę, że z platformy i ponad 600 danych zakupu biletów online, w tym platformy i terakoty i koni z mausoleum Qin Shihuang i Shapotou, kolejność biletów wejściowych wzrosła o 12 razy rok , Nowe projekty, takie jak Hainan Sanya Helikopter Niski Lot wrażenia, zostały również powitane przez zagranicznych turystów.
Pod względem podróży wychodzących, „Inwentaryzacja konsumpcji 1 maja 2024 r.” Wydana przez Tuniu Tourism Network pokazuje, że tegoroczne wakacje „1 maja”, liczba turystów wychodzących stanowiła 27%, co stanowi wzrost o 190%rok -na rok. .Sądząc po odległości podróży użytkowników podróży wychodzących, krótkoterminowa krótkoterminowa i wychodząca długoterminowa turystyka utrzymywała dużą popularność podróży, a liczba podróżników stanowiła odpowiednio 65%i 35%.
Reporter zauważył również, że z powodu niedawnego spadku kursu walutowego jena, Japonia stała się pierwszym wyborem chińskich pasażerów na krótkowzroczności.„Where Go Go” pokazuje, że liczba zastrzeżeń biletów lecących do Japonii w ciągu 1 maja wzrosła o ponad 60 % w porównaniu z 2019 r. Wzrost jest najpierw w krótkim miejscu docelowym.Według danych Tuniu w rezerwacji produktów turystycznych w japońskich miejscach, które koncentrują się na 2-8 osób podróżujących i swobodnie podróżują przez 1-2 dni, są uprzywilejowane przez turystów.
Ognista „wakacyjna gospodarka” odzwierciedla witalność i potencjał rynku konsumenckiego mojego kraju.Xiao Peng, badacz z „Where to Go”, powiedział, że po powolnym odzyskaniu łańcucha branży turystycznej po epidemii ostatecznie zapoczątkował kompleksowy dobrobyt. rynku turystyki. „
Kompleksowe wiadomości CCTV, Zhongxin Jingwei, China Securities News i inne raporty
Redaktor: Wei Jing
Raport/informacja zwrotna